Javno naročanje

sprememba Zakona o javnem naročanju na prvi pogled res izgleda všečna, a ko se poglobimo …

Javno naročanje

sprememba Zakona o javnem naročanju na prvi pogled res izgleda všečna, a ko se poglobimo …

V soboto je Matej Tonin na FB strani objavil »veselo novico« o sprejetju novega zakona, »ki za nakup medicinske opreme uvaja sistem referenčnih oz. evropsko primerljivih cen«. Pa poglejmo zakaj je »vesela novica« v narekovajih …
 
Sprememba v več primerih dopušča izvajanje netransparentnih postopkov, zaradi česar ni skladna z evropskim pravnim redom in s temeljnim načelom Zakona o javnem naročanju. To pomeni, da odpira pot korupciji, ki pa v naši državi že brez tega zakona znaša 3,5 milijarde letno!
 
Sprememba govori o primerljivih državah članicah Evropske unije, a hkrati ne določa nobene metodologije, ki bi upoštevala potrebne korekcijske faktorje in definirala kaj je primerljivo tržišče. Kako bodo torej v Uradu Vlade Republike Slovenije pripravili izračun referenčne cene? Na ceno izdelka vpliva med drugim: kraj dobave, velikost trga, obdobje za katero se sklepa pogodba o garancijskem in po garancijskem vzdrževanju, ki jo lahko določi vsak naročnik posebej, oddaljenost serviserja do naročnika, izbira meril, ki jih določi vsak naročnik posebej in prav tako razporeditev ponderjev meril. Gre za kriterije, ki jih definira VSAK NAROČNIK POSEBEJ in vplivajo na ceno izdelka. Po domače povedano: NI JIH MOGOČE ZAJETI V REFERENČNI CENI.
 
Zakon o javnem naročanju daje vse več poudarka razmerju med ceno in kakovostjo, sprejeta sprememba pa daje poudarek zgolj najnižji ceni. Izvajalcu zdravstvenih storitev, ki želi zagotoviti kakovostno zdravljenje, je tako onemogočena pravica, da plača več za izboljšano, nadgrajeno opremo, za opremo, ki je tehnološko naprednejša, da razpolaga z ustreznimi kliničnimi študijami ipd. 
 
Ob vsem tem se poraja vprašanje … Ali se bodo v referenčni ceni upoštevali tudi nekakovostni artikli, kot so bile »Počivalškove« maske iz serviete in dveh rdečih gumic?
V soboto je Matej Tonin na FB strani objavil »veselo novico« o sprejetju novega zakona, »ki za nakup medicinske opreme uvaja sistem referenčnih oz. evropsko primerljivih cen«. Pa poglejmo zakaj je »vesela novica« v narekovajih …
 
Sprememba v več primerih dopušča izvajanje netransparentnih postopkov, zaradi česar ni skladna z evropskim pravnim redom in s temeljnim načelom Zakona o javnem naročanju. To pomeni, da odpira pot korupciji, ki pa v naši državi že brez tega zakona znaša 3,5 milijarde letno!
 
Sprememba govori o primerljivih državah članicah Evropske unije, a hkrati ne določa nobene metodologije, ki bi upoštevala potrebne korekcijske faktorje in definirala kaj je primerljivo tržišče. Kako bodo torej v Uradu Vlade Republike Slovenije pripravili izračun referenčne cene? Na ceno izdelka vpliva med drugim: kraj dobave, velikost trga, obdobje za katero se sklepa pogodba o garancijskem in po garancijskem vzdrževanju, ki jo lahko določi vsak naročnik posebej, oddaljenost serviserja do naročnika, izbira meril, ki jih določi vsak naročnik posebej in prav tako razporeditev ponderjev meril. Gre za kriterije, ki jih definira VSAK NAROČNIK POSEBEJ in vplivajo na ceno izdelka. Po domače povedano: NI JIH MOGOČE ZAJETI V REFERENČNI CENI.
 
Zakon o javnem naročanju daje vse več poudarka razmerju med ceno in kakovostjo, sprejeta sprememba pa daje poudarek zgolj najnižji ceni. Izvajalcu zdravstvenih storitev, ki želi zagotoviti kakovostno zdravljenje, je tako onemogočena pravica, da plača več za izboljšano, nadgrajeno opremo, za opremo, ki je tehnološko naprednejša, da razpolaga z ustreznimi kliničnimi študijami ipd. 
 
Ob vsem tem se poraja vprašanje … Ali se bodo v referenčni ceni upoštevali tudi nekakovostni artikli, kot so bile »Počivalškove« maske iz serviete in dveh rdečih gumic?